Thursday, March 26, 2009

Liverpool FC, Stadium Anfield & Impianku

Ape kaitan 3perkara ni dalam hidup aku?? Liverpool FC, pasukan bola yang aku minat dari umo 11tahun.. biar pon menang or kalah aku tetap sokong team ni.. kirenye aku ni kipas-susah-mati Liverpool FC la.. Stadium Anfield lak stadium rasmi tuk Liverpoool FC.. Dan impian aku nak pegi stadium Anfield tuk melihat Liverpool FC beraksi secara live depan mata dan merasai suasana di Anfield. Ape2 pon, U'll Never Walk Alone Liverpool FC...


*info*

Liverpool FC ditubuhkan pada May 1892 oleh pemilik Stadium Anfield, John Houlding selepas beliau bertelingkah dengan Everton FC yang sebelum itu menyewa Stadium Anfield. Liverpool dipilih untuk menyertai liga bola sepak pada 1894.





Stadium Anfield dibina pada 1884 dan dikategorikan sebagai stadium 4 bintang oleh UEFA. Stadium ini menjadi stadium rasmi Liverpool sejak 1892 dan berkapasiti 45,362 penonton. Pada julai 2007, Liverpool FC mendedahkan rekabentuk stadium baru yg boleh memuatkan 70,000 penonton.




0 comments:

Post a Comment